Händels Messiah


De ultieme kerstcompositie

Bij de première van Händels Messiah in Dublin stonden hoogwaardigheidsbekleders, inclusief de Koning geïmponeerd op bij het ‘Halleluja’ om hulde te brengen aan deze machtige compositie. Barok-specialist Pieter Jan Leusink grijpt terug op de bezetting die Händel gebruikte tijdens zijn eerste uitvoering in Dublin. Zestien zangers die in een lijn opgesteld staan, het orkest met natuurtrompet en pauken. Händels Messiah is in de kerstperiode het meest gewaardeerde oratorium. Deze uitvoering brengt, mede door de volmaakte akoestiek van Het Concertgebouw en de historische kerken, de unieke sfeer die Händels Messiah zo typeert.

Bij de première van Händels Messiah in Dublin stonden hoogwaardigheidsbekleders, inclusief de Koning geïmponeerd op bij het ‘Halleluja’ om hulde te brengen aan deze machtige compositie. Barok-specialist Pieter Jan Leusink grijpt terug op de bezetting die Händel gebruikte tijdens zijn eerste uitvoering in Dublin. Zestien zangers die in een lijn opgesteld staan, het orkest met natuurtrompet en pauken. Händels Messiah is in de kerstperiode het meest gewaardeerde oratorium. Deze uitvoering brengt, mede door de volmaakte akoestiek van Het Concertgebouw en de historische kerken, de unieke sfeer die Händels Messiah zo typeert.

Je gebruikt een oude browser, waardoor deze website niet werkt.
Update naar een modernere browser.