Veelgestelde vragen


Hieronder vind je de meest gestelde vragen.

Ben ik lid?

Wil je weten of jouw organisatie is aangesloten bij CultuurWerkt!?
Doe hier de ‘Ben ik lid’ check!

Wat doet CultuurWerkt!?

CultuurWerkt! is dé arbeidsvoorwaarde voor werkend Nederland. Wij maken kunst en cultuur toegankelijk door wekelijkse aanbiedingen, acties en inspiratie. CultuurWerkt! laat medewerkers genieten van mooie verhalen en verbindt bedrijven met cultuurmakers. Zo verrijken we werkend Nederland met creativiteit en nieuwe ervaringen. CultuurWerkt! altijd, overal en voor iedereen. 

De prijs van een lidmaatschap is per jaar/per kwartaal/per maand?

De prijs is per medewerker per jaar.

Wat biedt het lidmaatschap van CultuurWerkt!

  • Toegang tot het besloten platform
  • Meer dan 550 aanbiedingen op jaarbasis met kortingen oplopend tot 70%
  • Landelijke spreiding
  • Grote diversiteit in het aanbod
  • Deelbare kortingen: collega’s, familie en vrienden kunnen mee profiteren
  • Groot pakket aan communicatiemiddelen beschikbaar voor optimaal gebruik
  • Relatiemanager als vast aanspreekpunt
  • Servicedesk voor al uw vragen en die van uw medewerkers
  • Een periodieke evaluatie met betrekking tot optimalisatie van het gebruik

Hoe gaat het in zijn werk als een organisatie lid wordt?

Op het moment dat een organisatie besluit lid te worden van CultuurWerkt! wordt jullie contactpersoon gekoppeld aan een van onze relatiemanagers. Zij nemen de implementatie en communicatiemogelijkheden met je door. Ter introductie zal de relatiemanager een mail voor jullie opstellen. Deze mail kan rechtstreeks doorgestuurd worden naar alle medewerkers of wordt direct door ons naar jullie medewerkers verstuurd. Dit laatste kan alleen als de organisatie zakelijke mailadressen heeft van zijn medewerkers. Voor het aanleveren van de mailadressen hebben wij een simpel format en een verwerkingovereenkomst in verband met de AVG-privacy wetgeving. De mail bevat een korte introductie en een link waar de medewerkers hun account kunnen aanmaken of activeren. Hier kunnen ze ook direct voorkeuren (regio en genres) aangeven en zich opgeven voor de nieuwsbrief. Wekelijks ontvang je dan een nieuwsbrief met de laatste aanbiedingen, tips en winacties. Ook wordt er vaak een winactie gekoppeld aan het aanmaken van je account. Wij verzamelen de aanmeldingen en kiezen de winnaars.

Hoeveel werk hebben wij hier aan als organisatie?

In principe proberen we zoveel mogelijk werk uit handen nemen en is het een kwestie van plug and play. Als eerste krijgen jullie een persoonlijke relatiemanager vanuit ons toegewezen. Die zorgt dat speciale aanbiedingen (bij jullie in de buurt) en vrijkaartenacties met jullie gecommuniceerd worden. Het is handig één contactpersoon vanuit jullie te hebben, om deze exclusieve acties op jullie intranet/communicatiekanaal te plaatsen.

Meestal laden we bij de start alle e-mailadressen in en worden alle persoonlijke accounts klaargezet. Hier kan men zelf voorkeuren instellen en ontvangen jullie medewerkers gerichte informatie via de nieuwsbrief (1 keer per week) met tips, speciale aanbiedingen en winacties. Indien dit niet wenselijk is kunnen medewerkers ook zelf een account aanmaken via het bedrijfsaccount, dat wijst zich vanzelf. Wij houden in de gaten hoeveel accounts er aangemaakt worden en hoe actief dit gebruik wordt. Uiteraard stimuleren we het aanmaken hiervan en het gebruik van ons aanbod.

Hoe werkt het met het aanbod van de kaarten? Hoeveel kaarten zijn er beschikbaar? Hoe wordt dit verdeeld over deelnemende organisaties?

CultuurWerkt! kun je zien als soort intermediair tussen jullie en de culturele partijen. Dit houdt in dat wij zelf geen kaarten inkopen en verkopen, maar enkel doorverwijzen naar de aanbieder met een CultuurWerkt!-kortingscode. Met andere woorden: leden kunnen via ons platform een kortingscode opvragen waarmee rechtstreeks bij de aanbieder kaarten kunnen worden gekocht. Er is dus ook geen maximum aantal beschikbare kaarten dat wordt verdeeld over deelnemende organisaties.

Kunnen kaarten ook besteld worden voor niet werknemers, bijvoorbeeld voor het eigen gezin?

Ja, de kortingscodes zijn niet persoonsgebonden en er kunnen meerdere kaarten per bestelling afgenomen worden. Kortom, er kan altijd een echtgenoot of kinderen mee, maar ook een leuk teamuitje behoort tot de mogelijkheden.

Is er een maximum per organisatie?

Nee die is er niet. Eenmaal lid kan een medewerker onbeperkt gebruik maken van de aanbiedingen op ons platform.

Is er een maximum aantal kaarten dat besteld mag/kan worden?

Per bestelling kunnen maximaal 8 kaarten gekocht worden, maar aan het aantal bestellingen zit geen limiet. Mocht het zo zijn dat jullie met een grote groep een culturele activiteit willen doen uit ons aanbod, kan er altijd contact met ons worden opgenomen om te kijken wat we eventueel kunnen regelen bij de culturele partij zelf.

Kan korting worden gecombineerd met andere kortingen?

Gezien de vrij hoge korting die CultuurWerkt! al biedt, is het niet mogelijk het te combineren met andere kortingen.

Hoe vaak wordt het aanbod ververst en aangeboden?

In principe wordt het aanbod wekelijks ververst en aangeboden. Leden kunnen de aanbiedingen zelf in de gaten houden via de website, maar zij kunnen ook hun voorkeuren voor regio en genres opgeven en wekelijks een nieuwsbrief ontvangen met aanbod naar aanleiding van die voorkeuren.

Zijn er voorwaarden/beperkingen die we moeten weten?

Op deze pagina kun je de algemene voorwaarden teruglezen. *de kosten gelden per medewerker per jaar

Waar komen de vrijkaarten vandaan?

Regelmatig worden wij benaderd door culturele partners met vrijkaarten die wij mogen uitzetten onder onze leden. Dit zijn meestal last-minute aanbiedingen die zeer gewaardeerd worden door onze leden.

Waarom doen wij dit?

Het is onze missie om meer mensen te laten genieten van het cultureel aanbod binnen Nederland. Ons platform werkt drempelverlagend en stimuleert werkend Nederland om vaker theaters en dergelijken te bezoeken. Als stichting met een ANBI status, heeft CultuurWerkt! geen winstoogmerk en wordt elke cent winst in de culturele sector geïnvesteerd.

Is er voor medewerkers een mogelijkheid om af te zien van deelname aan het lidmaatschap?

Ja, je kan als individueel persoon afzien van het lidmaatschap van CultuurWerkt!. Als je geen account meer wilt hebben kan je ons een mailtje sturen (info@cultuurwerkt.nl) en dan deactiveren we het hele account en sta je niet meer in het systeem. Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan onderaan de nieuwsbrief.

Kan ik ook een deel van mijn personeel een lidmaatschap geven?

Als organisatie sluit je in principe voor alle medewerkers het lidmaatschap af (zo kan de prijs per persoon laag blijven). Wil je bijvoorbeeld een bepaalde vestiging van een organisatie of een grote afdeling in zijn geheel aansluiten? Neem dan contact op met onze salesmanagers om de mogelijkheden te bespreken.

Waar zijn de voorstellingen (welke steden?)?

We hebben landelijk aanbod, wel is het meeste in de Randstad, aangezien hier ook de meeste culturele instellingen zich bevinden.

Is CultuurWerkt! ook in het Engelstalig beschikbaar?

Eenmaal lid zijn er wel allerlei communicatiemiddelen in het Engels voor handen, zoals de implementatiemail met uitleg hoe men moet inloggen etc., een pagina met voorstellingen voor Engelstaligen (zoekfunctie), promo-flyers etc. Organisaties als TomTom, IDEXX, AMC, Sanquin Bloedvoorziening of BCD Travel zijn al jaren bij ons aangesloten en ontvangen Engelstalige content voor hun leden. Helaas hebben wij qua algemene informatie (nog) niet veel in het Engels beschikbaar.

Betaal je als werkgever ook als iemand er niets mee doet, dus bij een slapend lidmaatschap?

Het lidmaatschap wordt voor alle medewerkers afgenomen, om deze reden kunnen we de prijs zo laag mogelijk houden. Het gebruik varieert per persoon, maar wij proberen met onze communicatie en exclusieve acties zoveel mogelijk mensen te activeren er gebruik van te maken.

Hoe werkt het bij medewerkers die in- en uitdienst komen?

Eén keer per jaar of ieder halfjaar is het mogelijk een lijst aan te leveren van de mensen die uitdienst zijn gegaan. Dan deactiveren we de accounts van deze personen (ook al is het account aan een privé-mailadres gekoppeld, de accounts hangen uiteindelijk allemaal onder het “moeder” bedrijfsaccount). Nieuwe mensen kunnen zelf gewoon via het bedrijfsaccount een eigen account aanmaken, dat is heel simpel, maar je kan ons (jullie relatiemanager) ook (periodiek) mailen met de nieuwe medewerkers en dan zetten wij het voor die persoon klaar. Je kan meerdere kaarten bestellen via ons platform en daarmee niet alleen met collega’s, maar ook met vrienden en familie voordelig op cultuurbezoek kan. Verder hebben we nog groepsarrangementen en halen we cultuur ook graag naar de werkvloer toe met zogeheten “Cultuur op de werkvloer”. Hiervan staan er een aantal op onze website, maar lang niet alles, omdat hier echt een stukje maatwerk bij komt kijken. Dit alles omdat je volgens ons cultuur vooral samen beleefd.

Welke bioscopen zijn bij CultuurWerkt! aangesloten en waar?

Pathé: 26 bioscopen, meer vertegenwoordigd in de Randstad (o.a. 4 in Amsterdam), maar ook aanwezig in Eindhoven en Maastricht. Kinepolis te bestellen als groepsboeking vanaf 50 tickets. Vue: 14 bioscopen, Meer vertegenwoordigd in Noord-Holland en midden-Nederland.

Hoe kan ik mezelf registreren?

Het is belangrijk dat het bedrijf waar je werkzaam bent lid is van CultuurWerkt!. Alleen dan kun je gebruik maken van het aanbod. Je ontvangt de inloggegevens van je werkgever. Heb je deze nog niet ontvangen? Je kunt ons altijd even bellen of mailen. Wij helpen je dan graag verder met het inloggen!

Hoe kan ik inloggen?

Je kunt inloggen op www.cultuurwerkt.nl met de bedrijfslogin. Ook kun je na het inloggen een persoonlijk account aanmaken.

Wat zijn de voordelen van een persoonlijk account?

Wanneer je een persoonlijk account hebt aangemaakt, kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief en kun je jouw voorkeuren aangeven. Dan wordt het aanbod afgestemd op jouw voorkeuren. Daarnaast kun je meedoen aan exclusieve prijsvragen en vrijkaartenacties.

Wanneer gelden de aanbiedingen?

De aanbieding geldt alleen voor alle data en rangen die op onze website vermeld staan. Het kan dus zijn dat de aanbieding niet geldt voor alle speeldata van de voorstelling.

Hoeveel kaarten kan ik bestellen?

In principe kun je maximaal acht kaarten bestellen, maar er zijn ook uitzonderingen. Uitzonderingen staan vermeld bij de aanbieding.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Je kunt het beste direct contact op te nemen met de ticketingpartner waar je de kaarten hebt besteld. Wij verzorgen de aanbieding, maar we hebben geen inzicht in je bestelling. Onze ticketingpartners hebben dat wel. Zij kunnen de status van je bestelling nakijken.

Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Je ontvangt de nieuwsbrief als je een persoonlijk account hebt aangemaakt. Hierna ontvang je automatisch de nieuwsbrief met allerlei verschillende aanbiedingen en prijsvragen of juist aanbod op maat. Je kunt je ook aanmelden voor de nieuwsbrief door rechtsonder op de website jouw e-mailadres in te vullen.

Je gebruikt een oude browser, waardoor deze website niet werkt.
Update naar een modernere browser.