
Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten om cultuur integraal onderdeel van arbeidsvoorwaarden te maken
04 februari 2025 door Michel SchreursSinds de oprichting in 2001 door Joop van den Ende is het de missie van CultuurWerkt! (voorheen Bedrijfs Cultureel Abonnement) om cultuur toegankelijker te maken voor werkend Nederland. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider in culturele activatie. Het werkt samen met meer dan 400 culturele partners en heeft een bereik van ruim 100.000 werknemers via werkgevers zoals De Nederlandsche Bank, PostNL en Amsterdam UMC.
Alleo, opgericht in 2021, heeft als missie arbeidsvoorwaarden transparant, flexibel en persoonlijk te maken. Het platform biedt oplossingen zoals reward statements, HR-softwarekoppelingen en een AI-assistent die werknemers helpt hun arbeidsvoorwaarden beter te begrijpen. De geïntegreerde marktplaats bevat een breed aanbod van aanbieders, variërend van sportfaciliteiten en leasefietsen tot duurzame en culturele arbeidsvoorwaarden. Werknemers krijgen daarnaast keuzevrijheid in salariscomponenten, zoals extra vrije dagen, vakantiegeld en pensioenopties.
Florian Gendrault, CEO van Alleo, licht toe: "Vrijetijdsbesteding via cultuur was al langer een belangrijk onderdeel van ons aanbod. Studies tonen keer op keer aan dat ervaringen, zoals een concertbezoek of theatervoorstelling, blijvende herinneringen creëren en de band tussen werknemers en werkgevers versterken. Met CultuurWerkt! maken we cultuur niet alleen toegankelijker, maar ook een nog groter onderdeel van flexibele arbeidsvoorwaarden. Hiermee inspireren we werknemers en helpen we werkgevers hun arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker te maken."
Cultuur binnen arbeidsvoorwaarden
Met de overname van CultuurWerkt! wordt het bereik van Alleo uitgebreid naar meer dan 200.000 werknemers. Werkgevers en werknemers kunnen gebruik maken van een compleet platform voor arbeidsvoorwaarden. Daar wordt nu een breed scala aan culturele activiteiten aan toegevoegd, van theater en concerten tot museumbezoeken.
Michel Schreurs, directeur van CultuurWerkt!, zegt: "Werkgevers zoeken steeds vaker een totaalpakket dat met hun HR-software geïntegreerd kan worden, en daar biedt Alleo een ideale oplossing voor. Met de technologie en schaal van Alleo kunnen we onze missie naar een hoger niveau tillen en nóg meer mensen laten genieten van de kracht van theater, musea en al het moois dat de cultuursector te bieden heeft."
De integratie van CultuurWerkt! in het platform van Alleo start in februari. Klanten van CultuurWerkt! behouden toegang tot het vertrouwde aanbod, terwijl zij desgewenst ook kunnen profiteren van het aanbod van Alleo.

Fabrique des Lumières brengt het oude Egypte tot leven
Liefhebbers van geschiedenis, kunst en technologie kunnen hun hart ophalen bij de nieuwste expositie in Fabrique des Lumières in Amsterdam. Dit keer neemt de immersieve kunstervaring bezoekers mee op een spectaculaire reis naar het oude Egypte. Met behulp van grootschalige projecties en meeslepende muziek worden de geheimen van deze eeuwenoude beschaving onthuld.

Win een voucher voor Onder het Maaiveld de film
De makers van De Nieuwe Wildernis en De Wilde Stad gaan ondergronds. De film Onder Het Maaiveld maakt het ongeziene gezien. De film inspireert en verwondert en geeft inzicht in de bodem. Zin om deze film thuis te ontdekken? Wij geven vouchers weg!
Benieuwd naar onze specials?
Log in of bekijk de mogelijkheden om lid te worden